Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.07.2006 12:47 - ДАЙТЕ МИ СЪВЕТ
Автор: jokera Категория: Други   
Прочетен: 6285 Коментари: 14 Гласове:
2

Последна промяна: 17.10.2006 08:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                    Вече съм голям мъж,
 и като такъв, от мен се очаква да правя сериозни неща. Големи неща не мога да правя защото съм обикновен човек. Големите неща ги правят големите хора. Тези които са гости сутрин на Николай Бареков или тези за които пишат на последната страница на в. Труд. И понеже мога да правя са-
мо обикновенни неща, реших да направя нещо добро. Направих пред входа пейка. Носталгично някак си провокиран може би от детските си спомени, понеже хванах за пръв път ръката на момиче именно на такава квартална пейка . Стана хубава пейка. Правих я с любов. 
 Пропуснах да ви кажа, че живея на първия етаж и пейката е до балкона ми
точно под прозореца на трапезарията./ знаете как е с околоблоковото про-
странство/ Просто нямаше къде другаде да я направя. Пък и когато човек е тръгнал да прави добри дела много не се замисля. То май и с лошите е така ама това е друга тема. Че така стана много хубава пейка. Такава една уютна
за четири-пет човека. Седнах на пейката, удобно,  запалих цигара  и разбрах  че бях сторил добро.
 Прибрах се доволен. И като че ли салатата ми беше по-вкусна от друг път, а пък ракийката ммм.. елексир. Или си внушавах.....
 Настана нощ, после ден а моята пейка заживя свой собствен живот. 
 Сутрин ама много рано сутрин, пейката ми отморяваше краката на студентите от пети вход, крака танцували до преди малко или просто присъствали в кварталната дискотека. Краката почиваха а устните не. Говореха малко по-силно от нормалното, но беше разбираемо в предвид децибелите койте все още оттекваха в ушите им.
 Следващи са учениците. Заете ли има руски обичай- Да поседнам преди тръгване- събират се тук и потеглят за училище . Проблема е че се събират
седем- осем а пейката е само за четирима и настава едно боричкане....
 После идва ред на трима бакш... пардон, и в нашия блок има работещи  лю-
де които ползват таксиметрови услуги. Трима, в униформи, нали се сещате, потник и шорти. С пластмасовите чаши от кафето зад ъгала. Какви истории
боже какви истории. Особенно дребния с червения потник. 
 И идваше ред на  бабите. Рич и Стефани и...... Как можеш да станеш сутрин в 
зори за да гледаш нещо по телевизора което си гледал и снощи. " Дързост и красота " Черешката на мелбата. Как може да си толкова пристрастен към
филм на който със сигурност няма да видиш края. БНТ бъдете милостиви
та те са нашите майки и баби! Спрете това нещо, ако трябва върнете "семена в браздите" или дайте това време на Хачо Бояджиев, той ще се справи.
 И така до обяд. Виж следобедите са малко по различни. Тогава моята пейка приютява децата на квартала. Не знам как е в другите квартали, но в нашия май се наблюдава демографски взрив. Аз много обичам децата. Моите вече
поизраснаха и се готвят да отлетят. Че обичам аз децата, но в комбинация
с нервни майки и напътстващи ги мърморещи баби ставя някък шумно.
 Особено  бабата на Велизар. Леле какъв глас. " Велииизареее.. остави топката на детето!", " Велиизареее... недей, че ей сега ще дойда!", "Велиизареее... ще те кажа на майка ти!"
 А.. да не си кривя душата ама като дойде майката на Велизар и нещата поутихват. Повечето бащи излизат да пушат. Пушат и то нервно. И студентката от втория етаж излиза на балкона с тънка цигара. И тя пуши нервно. А май-
ката на Велизар какво да ви кажа... Абе мисля, че ако Брат Пит ни беше съсед щеше да зареже Анджелина. Като я видя и разбирам, че пейката е 
добро дело.
 И така. До залез слънце. Тогава идват учениците ама от по-горните класове. 
Те не шумят. Пушат си кротко и едни такива усмихнати. Явно цигарите им 
са някъкви вносни, странно миришат.
 Късно вечерта моята пейка опустава. За кратко разбира се, докато затворят 
кафето зад ъгала. Често   посядат да си продължат разговора. Знаете как е
не може за важни неща и да останеш неразбран. Уважават ли се хората дрябва да изяснят нещата докрай.
 Обичам си пейката. Правих я с любов. От време на време си мисля за Франкенщайн, ама нали вече съм голям мъж, бързо ми минава.
 Проблема ми е че нямам климатик. Като се замогна зазидвам прозореца 
и слагам климатик. Просто като халва нали-режеш и ядеш...ама дотогава?
 Може и да я махна а....? Или да я оставя.... заради майката на Вилизар, заради момчето с червения потник  заради това че не мога да правя големи неща? Да я оставя? Може и ти да поседнеш на нея или синът ти на нея за пръв път да хване момиче за ръка.     


Тагове:   Дайте,   съвет,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ariadna - Браво! :)
05.07.2006 13:53
Тази история малко ми напомня на един разказ на Йордан Йовков. Казва се "Песента на колелетата".
цитирай
2. uazi - oh gorkiq...
05.07.2006 14:22
naprawo te syjalqvam. ama nali znae6: niama nenakazana dobrina (mai pogovorkata zvu4e6e ina4e, ama aide)
цитирай
3. jokera - Скъпа, ariadna
05.07.2006 15:10
Тази история е като в оня виц.
Срещнали се Иванчо и Мариика.
- Иванчо, кажи някой нов виц!
- Марийке, Марийке, няма вицове в България всичко е истина.
цитирай
4. pazzo - не я махай!!
05.07.2006 15:21
Дано има повече хора като теб.
цитирай
5. lorryaz - Остави я
05.07.2006 15:58
Моля те, остви пейкта, пред нашия вход няма пейка...има само наспирали скъпи коли...пази поне тази пейка...
цитирай
6. jokera - Драга ми lorryaz
05.07.2006 16:26
Проблема не е в скъпите коли."Дай боже всекиму, скъпа кола".Проблема не е и в моятя пейка. Проблема е че в тази държава трябва да има място за всичко. И за хората които желаят да правят добро, за скъпите коли, за децата , за майката на Велизар, за теб и мен и за хиляди големи и съвсем травиални неща. И понеже нещата са много наистина, трябва да има някъкъв ред. А реда го има. Просто трябва да се спазва. Как мислиш..?
цитирай
7. lorryaz - Без ред
05.07.2006 16:29
Мисля че като си решил да правиш добро-ред няма!!! Или го правиш или не...в крайна сметки всичко друго е без значение...
а що се отнася до скъпите коли...предпочитам пейка пред тях...
цитирай
8. lorryaz - Без ред
05.07.2006 16:30
Мисля че като си решил да правиш добро-ред няма!!! Или го правиш или не...в крайна сметки всичко друго е без значение...
а що се отнася до скъпите коли...предпочитам пейка пред тях...
цитирай
9. lorryaz - ...
05.07.2006 16:31
а и все пак...по-хубаво е синът ти да хване момиче за ръка за първи път на пейката пред блока, отколкото във мерцедеса на русата си приятелка:) нали?
цитирай
10. sashetu - Бравоо ;))
05.07.2006 16:33
Ейй това е супер.. аз много съжелявах като малка(не, че сега съм много голяма, но все пак:)), че бабите защото им шумяли много по-големите тогава махнаха пейките пред блока...
Освен доброто дело, браво и за добре пресъздадения разказ :))
Поздрави ;)
цитирай
11. kableshkov - 00
05.07.2006 17:06
днес пейка, утре дръвче...и ето ти утопия
цитирай
12. jokera - Ехх...... добри хора
05.07.2006 22:22
знаех си, че ще ме разберете. Излизам преди малко да разходя кучето. Кокер американски...много харесва пейката. Поседнах, замислих се ако знаете
какво място има за градинка :)))
цитирай
13. jokera - Мила ми dalida
07.07.2006 07:56
леглото го преместих, но хладилника остана там.:))))
цитирай
14. anahata - И аз като теб
08.07.2006 00:07
живея на първия етаж. Пред терасите ни има красива градинка. Общинарите до едно време косяха тревата, но съседите засяха няколко дръвчета, с което им дадоха да разберат, че сме поели шефството.Сега си я косим сами:)
По едно време ме беше налегнал мерака да направя пейка, но си предствих сценария - подобен на сладкодумното ти описание, и благоразумието ми надделя над идеализма:))
Вместо това засадих и аз един див кестен, една албиция /декоративно дърво с много красиви феерични цветове/ и няколко рози. Догодина ги чакам да цъфнат за пръв път. Може пък сина на комшиите да откъсне първия цвят, за да го подари на някое момиче:)
Знам ли. . .
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: jokera
Категория: Туризъм
Прочетен: 3707944
Постинги: 346
Коментари: 1374
Гласове: 3078
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930