Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.09.2006 22:56 - БИРА
Автор: jokera Категория: Други   
Прочетен: 4540 Коментари: 11 Гласове:
0

Последна промяна: 21.04.2007 07:49


 Отпивайки с наслада от запотената халба с "Beks" и наслаждавайки се на приятната вечер; с насмешка припомних на приятеля ми срещу мен облизваики устни, за времето когато бирата нямаше етикет на бутилките. И не само това. Тя " бирата " не стоеше както сега в хладилни витрини. Беше си положена в касите с които я доставяха. Ритуално се купуваше тогава. Не като сега. Заставаш значи, в магазина до касата с бирени бутилки. Вземаш пълна бирена бутилка, вдигаш я срещу светлината и поглеждаш съдържанието... Става. Слагаш в кошницата или с каквото там си отишъл да пазаруваш. Вадиш празна бутилка и я поставяш на мястото на пълната. И така толкова пъти, колкото бири ще закупиш. Ритуал. По- младите от вас ще попитат: " Защо е всичко това ? " 
 " Попитайте, Мама  или по скоро Татко или Дядо !"-ще отговоря аз. Не  може да се отговори набързо. Те ще ви обяснят.
 И спомням си със същия този мой приятел сме в Чехия. Градът е Бърно. Брат му беше студент там а ние на гости... Влизаме в магазин. Голям магазин. Подобни магазини, тук ги наричахме " Супермаркети". Ама разликата беше доста голяма, ама за това друг път!
 И ... вадим ние от хладилната витрина, бутилки с бира.Хубава бира,чешка. Вдигаме ги срещу светлината и чак след това ги поставяме в кошницата за покупки.
 Стои до нас, някакъв господин. Гледа ни любопитно, учудено. После загадъчно се усмихва. Приближава се и започва и той да вади бутилките една след друга и да оглежда съдържанието им. 
 Магазинът, голям. Продължаваме ние да пълним кошницата, че то и бирата хубава, ама и мезета за нея много. Разнообразни, апетитни. Абе, дал Бог...
 След десетина минути, излизаме от магазина и... там ни чака гореспоменатия господин. Моли ни, да погледнел в нашите бутилки.
 " Защо бе господине или другарю или какъвто и да си там ще се ровиш в нашите покупки ? " - мисля си аз  и се настройвам за скандал, но ....
 "Да видел каква промоция има в нашите бутилки...!?"
 О...Минало , незабравимо!
Бирена бутилка. Етикет...няма. На капачката пише "...светло пиво 10 %..."и това за 32... стотинки?!   
 БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ НА БИРА!  В личната ми класация, това е продукта, който остана сравнително най-слабо засегнат от инфлационните процеси в страната. Качеството стана  не с проценти а с пъти по добро. 
 ПРИВЕТСТВАМ СВОБОДНИЯ ПАЗАР ! КОНКУРЕНЦИЯТА Е НЕЩО ДОБРО!



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. estrella - Наздраве от мен!
09.09.2006 23:00
забрави да припомниш на младежта, че трайността тогава беше 3-4 дни:)
цитирай
2. silly - I ot men nazdrave! Tezi vremena s ...
10.09.2006 07:32
I ot men nazdrave! Tezi vremena s proverkata na birenite butilki sa mi mnoooogo dobre poznati, a imashe i takiva, kogato birata beshe kut i se vieha edni opashki pred garajite, v koito se prodavashe...Togava proverki na butilkite nijamashe, kakvoto ti dadat - tova vzimash...
цитирай
3. sunflower - Тогава още не пиех бира ...
10.09.2006 08:56
... но помня този период и ... ритуала, да. :)))))
цитирай
4. tanque - ***
10.09.2006 10:06
Помня, че баща ми ме пращаше да купя бира и искаше само в зелени бутилки и ми казваше да гледам срещу светлината дали няма парцали вътре....:)
И досега твърди,че в зелените бутилки бирата има друг вкус - сега пие "Загорка" - тя е в зелени бутилки:)
цитирай
5. jokera - Нали...?
10.09.2006 13:53
Първия урок по икономически взаимоотношения сигурно е бил пак свързан с нещо подобно. Спомня ли си някой, пунктовете за изкупуване на бутилки?
цитирай
6. анонимен - ~PEACE~
10.09.2006 14:09
Nazdrawe!!!
:)))))))))))))
цитирай
7. ananji - одаааа
12.09.2006 02:53
баща ми ме пращаше да му взимам само зелена и да я гледам на светлината хехе:))до скоро имаше действащ пункт в Младост:)))
цитирай
8. анонимен - А имаше време и
12.09.2006 04:47
когато я охлаждахме на чешмата. :))))))
цитирай
9. jiva - ha ha :))))
14.09.2006 18:15
i sroka na godnost beshe njakolko dni:))))
цитирай
10. jokera - Не няколко,
26.09.2006 06:48
а три. Светло пиво срок на годност 3 дни. :)))))
цитирай
11. анонимен - oki, щом ще сме така детайлни:))))))
26.09.2006 13:25
аз бях малка, все пак:))))))))))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: jokera
Категория: Туризъм
Прочетен: 3713224
Постинги: 347
Коментари: 1376
Гласове: 3079
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930