Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.07.2008 12:55 - СЕЛСКИ ТУРИЗЪМ В ГРАДЧЕТО .........
Автор: jokera Категория: Други   
Прочетен: 1977 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 09.03.2014 08:02


www.viastars.com/bg/alternative_tourism/rural_tourism/rural.html

Пътувайки доста из нашата прекрасна Родина се срещам с всякaкви хора. Аз съм си  контактна личност. Любознателен съм  по природа. Винаги съм се възхищавал колко цветен и разнообразен е светът около нас. Просто трябва да знаеш как да го погледнеш. Че така... Обичам да разпитвам хората за местните обичаи, има ли поминък , какво мислят за политиката, за религията и чувам какви ли не истории.

 Малко градче в североизточна България. Страхотно за селски туризъм, ама то град...Селски туризъм в град еди кой си, как ви звучи? Ама това е друга тема.

Че заприказвам се аз с един господин и за мой късмет разбирам,че съм попаднал на най- колоритната личност в градчето. Редува житейски мъдрости с местни истории ама един такъв сериозен. Абе Личност и половина. Личност с главно”Л”. Разправя ми следната история:

Преди години казва,  съседи ми бяха от едната страна на двора, попа на селото, поп Георги и селския зевзек Генади. Той нашия двор дълъг че е два парцела и повечето което знам съм го научил от тях, лека да им е пръста и на двамата. Добри хора бяха. Слушам една сутрин следния разговор. Беше малко преди Великденските празници. Поп Георги се провиква.

-          Генадийй...как си бре мискин?

-          А бивам, бивам комшу- отвръща Бай Генчо. Ама по тона му разбирам, че ще последва нещо и наострям уши.

-          Ще горищ в пъкала Генадийй, тъй да знаеш.  Не те виждам да идваш в църквата напоследък. Мини пък запали поне свещичка.

-          Ба тя църквата до мене.- Хили се бай Генчо-  К`во ми трябва път да бия. През вечер слушам как силно пъшкаш, пъшкаш па после утихнеш, че захъркаш и т`ва през вечер на твоите години. А как се хили само попадията, че и тя пъшка. Скачам веднага и паля свещичка, кръстя се и викам “ Велики са делата ти Господи, да Ти се слави името.” Сън не ме хваща после. По цела нощ се моля, “ Дай Боже всекиму Господи”! Моля се, че и зарар на кибрита правя. Ха на ти два лева, утре кат` се връщаш от работа донеси малко свещички. Пролет е. “Велики са делата ти Господи, да Ти се слави името.” Кръсти се и се смее бай Генчо.

 www.viastars.com




Гласувай:
0



1. kosara2008 - ::)))))))))))))))-
16.07.2008 13:29
ама съм си бълг. реотан...на третия прочит...туризъмо а :)))) поздравление за свежата мисъл...
цитирай
2. krotalka - Хехехехе,
16.07.2008 16:52
много весело и свежо!
Неведоми са делата Божии! Да живее пролетното настроение!
Оправи ми настроението!
Поздравления!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: jokera
Категория: Туризъм
Прочетен: 3698921
Постинги: 346
Коментари: 1374
Гласове: 3078
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031