Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.07.2010 09:28 - Аристократичната могила край с. Иваново, Шуменско
Автор: irka66 Категория: История   
Прочетен: 12194 Коментари: 19 Гласове:
40

Последна промяна: 05.10.2013 22:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Картографираха могилата край Иваново, област Шумен. Оказа се богаташки град на близо 8000 години. Могилата край шуменското село Иваново всъщност е праисторически богаташки град с квартали, улици и двуетажни къщи. Селището е обитавано между 5800 и 5500 година преди Христа. Археолозите открили, че подовете са застлани с дъбово дърво, което се явява най-старият паркет по нашите земи.

"Керамиката е със съвършено качество и украса без аналогия в сравнение с намираната в селища от тази епоха. Хората са били с вкус и, може да се каже, с аристократичен стил", каза ръководителят на археологическите разкопки д-р Светлана Венелинова от Регионалния исторически музей в Шумен. Край могилата днес тя обясни пред журналисти, че е направено геофизично проучване с модерна техника от лабораторията по архиометрия към Нов български университет, което е спестило години работа "на терен". Изследването, чрез което с електромагнитни вълни се засичат частиците метал на дълбоко в земята, е показало, че праисторическото селище е устроено като много по-късен античен град. На компютърния модел се виждат улици с ширина 1-5 - 2 метра, дървени къщи с различна големина, правилно ориентирани в редици, образуващи квартали. Повечето сгради са били двуетажни. Подовете им са имали 30-сантиметрова хидроизолация от глина върху дървена скара, а най-отгоре пласт дървени дъсчици, наредени като съвременен паркет.
Не е изключено селището да е било култов център, заради превъзходното качество на керамиката и сечивата в сравнение с тази в съседни селища от този период, смятат археолозите. Градът е бил защитен с дървена крепостна стена висока 5 метра. Направена от дъб тя е била подсилена и измазана с глина. Отвън е имало 8 метра широк и 3 метра дълбок воден ров, за още по-добра защита от нападения. Въпреки това заради постоянните войни със съседни племена в рамките на 300 години селището е изгаряло напълно 7 пъти, като всеки следващ път е бързо вдигано върху останките на старото.
Независимо от крайно недостатъчните средства за проучвания археолозите са открили изключително ценни за науката древни предмети - сечива и оръжия от кремък и кости, каменни брадви, глинени и керамични съдове, някои от които напълно здрави. "Тази година разполагахме само с 3325 лв, изцяло средства на музея, от които 1000 дадохме за геофизичното проучване", каза д-р Венелинова.
Археологическите разкопки на могилата край Иваново започнаха инцидентно през 2008-ма, след като строителна фирма разруши част от източната й страна при изгребване на пръст от нея за водна дига на Камчия. Разкритото тогава праисторическо селище оцеля, тъй като в него няма предмети от ценни метали, който представляват интерес за иманярите.

Източник: shum.bg




Тагове:   край,   Иваново,   могила,


Гласувай:
40



1. eleonoraknyazheva - Научих нещо
31.07.2010 10:08
интересно. Благодаря.:)
цитирай
2. demidin - Колко тайни и артефакти крие зем...
31.07.2010 11:20
Колко тайни и артефакти крие земята....
Край селото на баща ми откриха човешки скелет на 12 000 години!
цитирай
3. irka66 - Това е уникално и толкова вълнуващо!
31.07.2010 11:52
demidin написа:
Колко тайни и артефакти крие земята....
Край селото на баща ми откриха човешки скелет на 12 000 години!

Мислила съм си, че именно в тези древни селища можем да открием много отговори на въпроси, свързани с настоящето ни! Трябва да ги търсим и тълкуваме правилно!
Кое е селото на баща ти?
Хубав ден ти желая!
цитирай
4. vmir - Уникално, дано да е вярно и да не са добавили сънища към откритото.
31.07.2010 17:30
Друетажни сгради, мозайка и паркет в каменната ера, звучи меко казано, зашеметяващо...
цитирай
5. solinvictus - снимки няма ли? поздрав
31.07.2010 19:03
снимки няма ли?
поздрав
цитирай
6. irka66 - Дълбоко се надявам да е истина! Много ме радва тази находка!
31.07.2010 20:08
vmir написа:
Друетажни сгради, мозайка и паркет в каменната ера, звучи меко казано, зашеметяващо...

Уникално е! Поздрави!
цитирай
7. irka66 - Още няма! Чакам ги с нетърпение и аз!
31.07.2010 20:09
solinvictus написа:
снимки няма ли?
поздрав

Поздрави!
цитирай
8. aantoniya - Иваново или Ивански
31.07.2010 20:26
Радостно е за целия български народ, че пророчествата на леля Ванга едно по едно се сбъдват и открит град от 30 в.пр.Хр. Елена блаватска пише, че в Индия има градове от 30 в.пр.Хр., т.е. не сме единствени, но сме от най-старите нации. Само трябва да се уточни дали е с. Ивански край Шумен, или с. Иваново, което е край гр. Русе.
цитирай
9. irka66 - Привет! :)))
31.07.2010 20:52
aantoniya написа:
Радостно е за целия български народ, че пророчествата на леля Ванга едно по едно се сбъдват и открит град от 30 в.пр.Хр. Елена блаватска пише, че в Индия има градове от 30 в.пр.Хр., т.е. не сме единствени, но сме от най-старите нации. Само трябва да се уточни дали е с. Ивански край Шумен, или с. Иваново, което е край гр. Русе.

Става дума за село Иваново, община Върбица, област Шумен! Няма грешка, просто още едно село Иваново, освен това в Русенска област! А има и село Ивански, община Шумен!
Хубава вечер!
цитирай
10. georgibogdanow - Поздравления,
02.08.2010 08:46
Чудесно е да четем подобни новини, на фона на всичко останало, с което ни заливат медиите. Хубав ден, irka66!
цитирай
11. irka66 - Благодаря за проявения интерес към находката! :)))
02.08.2010 08:56
bogomil написа:
Уважаема Ирка66,
От разузнаването разбрах, че плахо сте надникнала в моята виртуална крепост. Не се безпокойте, наредил съм на стражата да ви пуска безпрепятсвено. Възползвайки се от това и аз без разрешение нахълтах във вашата виртуалма крепост, за да ви кажа " Добро утро" и да ви пожелая приятен неделен почивен ден. Прави приятно впечатление интересът ви към археологиqта! Вероятно тя е шаше хоби или професия!? Предполагам, чеТърновград с неговите исторически забележителности е ориентурал вашите интерерси към историята и по -конкретно към археологическата й част. Познавам Щуменския край. Служил съм във Военното училище там, Познавам и Иваново. Аз съм от Русенския край родом. Интересни и сериозни разкрития са направени там и то за такава дълбока древност. Интересно е как са е запазило това "богаташко селище" с дървени постройки толкова хилядолетия! Небуди съмнение фактът, че след като продължат рачкопките, изследователите ще се натъкнат на нови факти, които е възможно да променят някои представи за историята по нашите земи, както и за европейската и световна история. Ако проявявате интерес към историята археологията и науката, в минути на отдих бихте могла да надникнете в моите блогове. Например в моя блог, www.bogomil.blog.bg, има един интересен материал за "Доросторум, Дръстър- Силистра - град с над 1900 годишна история! Желая Ви по нататъшни успехи в отразяването на интересни исторически събития и археологически находки. Поздравявам ви с едно хубаво музикално изпълнение на окарина!

http://www.youtube.com/watch?v=42KbW4_Yy1I&feature=related

с поздрав, уважение и най-добри пожелания;

www.bogomil.blog.bg
www.metaloved.blog.bg
www.vestnitcibogomil.blog.bg
www.nautchnitrudove.blog.bg
www.istoriabogomil.blog.bg


Желая Ви спорна и успешна седмица!
цитирай
12. irka66 - Благодаря Ви Георги! :)))
02.08.2010 08:59
georgibogdanow написа:
Чудесно е да четем подобни новини, на фона на всичко останало, с което ни заливат медиите. Хубав ден, irka66!

Убедена съм, че има още неоткрити и стойностни неща, които може би крият отговори на въпросите на настоящето ни , и път за бъдещето!
Спорна седмица!
цитирай
13. lado - Да, това е нещо уникално. Да се на...
03.08.2010 12:35
Да, това е нещо уникално. Да се надяваме да не го заметат под килима!
Поздрави!
цитирай
14. irka66 - Слино се надявам да не стане така!
03.08.2010 12:46
lado написа:
Да, това е нещо уникално. Да се надяваме да не го заметат под килима!
Поздрави!

Как не умеем като гърците от едно намерено камъче да правят история и да се гордеят с това и да го показват на целия свят! За жалост ние не можем като тях!!! :((( Потресаващо е какви минимални средства се отделят за това: "Тази година разполагахме само с 3325 лв, изцяло средства на музея, от които 1000 дадохме за геофизичното проучване", каза д-р Венелинова - ръководител на археологическите разкопки.
Поздрави!
цитирай
15. saradiva - :)
03.08.2010 23:21
irka66 написа:
lado написа:
Да, това е нещо уникално. Да се надяваме да не го заметат под килима!
Поздрави!

Как не умеем като гърците от едно намерено камъче да правят история и да се гордеят с това и да го показват на целия свят! За жалост ние не можем като тях!!! :((( Потресаващо е какви минимални средства се отделят за това: "Тази година разполагахме само с 3325 лв, изцяло средства на музея, от които 1000 дадохме за геофизичното проучване", каза д-р Венелинова - ръководител на археологическите разкопки.
Поздрави!


Здравей, irka66! Здравей, Ладо!
Забелязахте ли - никъде не са написали а бе аджеба, чий е този богаташки град?!?! Какви са били тези хора, които са го построили?! Една думичка да бяха написали!
Голям страх, да не обидят надутите гърчуля, че далече преди крадливото им племе да се дотътри на Балканите, тук е имало високоразвит поселищен живот, култура, цивилизация!
Ама как да кажат, че в това селище са живеели траки, като папагалското им угодничене все стига до 4 век преди Христа и ... толкоз.
Не разбирам и защо да не кажат, че в това селище са живели ... БЪЛГАРИТЕ, че това си е българско селище!?!? Ами гърчулята как наричат всичко в древността "старогръцко" - езикът"старогръцки",културата "старогръцка", боговете "старогръцки", писмеността"старогръцка".. А пък пукнат грък по това време НЯМА!!!!!! Казват - ама това и онова племе били предци на гърците, затова са древни гърци /?!?!?!/ Ами те и траките са същите популации, които по-късно са наречени българи /пък в късно време и "славяни"/! Тогава какво ни спира да си го кажем - това селище до Шуменското Иваново си е селище на древните българи! По тези земи винаги са си живели представители на тази популация, която след новата ера се нарича "България по българите" /Ан.Библиотекар/ Така се нарича и до днес, и до днес и ние сме си българи. Колко века е имало държава Гърция?????
Ха сега де!
:):):)

Поздрави за всички!
Малко ми е времето за постинги, но за коментари имам такова! !!
цитирай
16. анонимен - ботевград
06.08.2010 20:25
Пропуснал съм го това откритие. А и доколкото следя новините по медиите не бях чувал за богаташкия град край/в Иваново. Да бяхте сложили и някоя снимка, още по-добре щеше да е. И тези суми отделени за историческия обект са повече от тъжни. Е как да имаш национално самочувствие.
цитирай
17. анонимен - Учудващо е колко стара е историята ...
10.08.2010 16:07
Учудващо е колко стара е историята по нашите земи, какви хара и каква култура е имало ,само като се замисли човек. И колко ли още тайни крие нащата земя ?
Но нашите хора от които зависи да помагат на историческите разкрития не проявяват особен интерес. И защо ли?
цитирай
18. diso - Богатите открития на археолозите ...
20.08.2010 23:50
Богатите открития на археолозите все по-често са от нескъпоценни материали. Време е да свикнем, че съкровищата не са само от злато или от сребро.
цитирай
19. mrazekoff - Интересна информация!
01.05.2011 08:08
Напълно съм съгласен с мнетието на Дисо, че богатството не е в скъпите метали, а в историята, в това да се върнеш мислено назад и да се почувстваш в различно време в различен народ със своите различни навици и различен начин на живот.
Благодаря ти за ценната информация.
Красиви пролетни дни ти пожелавам!!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: irka66
Категория: Лични дневници
Прочетен: 726158
Постинги: 171
Коментари: 1000
Гласове: 12614
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930