Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.01.2019 22:09 - 16-БЕНЕДИКТ ДЕ СПИНОЗА (1632-1677)
Автор: kraszah Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4718 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 10.01.2019 09:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 image

16-БЕНЕДИКТ ДЕ СПИНОЗА (1632-1677)– Бенедикт де Спиноза е виден нидерландски философ. Еврейското му име, дадено след раждането му, е Барух Спиноза, християнско-португалското име, с което е бил познат в общността, в която израсъл, е Бенту де Ешпиноза. Натурфилософ, един от основателите на европейския рационализъм. Спиноза е потомък на португалски евреи, избягали от Светата Инквизиция. Получава добро религиозно образование и изучава Талмуда, но насоката на размислите му започва да тревожи равините. Те предлагат на Спиноза 1000 гулдена, за да не разпространява възгледите си, но той отказва. Спиноза отрича безсмъртието на душата. Вярвал, че при смъртта тялото и душата умират, понеже са пръст и в пръста се връщат.

♦♦♦♦♦♦♦

" С пот на лицето си ще ядеш хляб, докато се върнеш в земята, защото от нея си взет; понеже си пръст и в пръста ще се върнеш."Битие 3:19

♦♦♦♦♦♦♦

♦ В СВОЯ ОСНОВЕН ФИЛОСОФСКИ ТРУД “Етика” (1677) Спиноза вярва, че Бог съществува. “Бог е едно абсолютно безкрайно Същество, т.е. субстанция, която се състои от безкрайно много атрибути, всеки от които изразява вечна и безкрайна същност.”

♦♦♦♦♦♦♦

♦ В СВОЕТО ПИСМО ДО ШУЛЕР ТОЙ ПИШЕ: „Хората съзнават своите желания и не забелязват причините, които ги пораждат“.

♦♦♦♦♦♦♦

♦ В ЕДНО ПИСМО ДО СВОЯ ПРИЯТЕЛ ХЮГО БОКСЕЛ (Хага, 1674) Спиноза пише: “На твоя въпрос, дали аз имам ясна идея за Бога, както имам ясна идея за триъгълник, аз отговарям ‘Да’. Но ако ме питаш, дали имам ясен мисловен образ за Бога, както имам ясен мисловен образ за триъгълник, аз отговарям ‘Не’.

♦♦♦♦♦♦♦

" Бог Който сам притежава безсмъртие; обитавайки в непристъпна светлина; Когото никой човек не е видял, нито може да види; Комуто да бъде чест и вечна сила. Амин."1Тимотей 6:16

♦♦♦♦♦♦♦

♦ ЗАЩОТО НИЕ СМЕ НЕСПОСОБНИ ДА СИ ПРЕДСТАВИМ САМИЯ БОГ, а можем само да разберем същността на Бога.

♦♦♦♦♦♦♦

" Защото в Него живеем, движим се и съществуваме; както и някои от вашите поети са рекли: "Защото дори Негов род сме". Д.Ап 17:28

♦♦♦♦♦♦♦

♦ ЗАБЕЛЕЖИ, ЧЕ АЗ НЕ ТВЪРДЯ, ЧЕ ИЗЦЯЛО ПОЗНАВАМ БОГА. Аз само казвам, че разбирам какво представляват някои от Неговите атрибути – не всички и дори не повечето.”

♦♦♦♦♦♦♦

" Бог е дух; и ония, които Му се покланят, с дух и истина трябва да се покланят."Йоан 4:24

♦♦♦♦♦♦♦

" Никой, кога да е, не е видял Бога; Единородният Син, който е в лоното на Отца, Той Го изяви." Йоан 1:18

♦♦♦♦♦♦♦

" И Отец, Който Ме е пратил, Той свидетелствува за Мене. Нито гласа Му сте чули някога, нито образа Му сте видели." Йоан 5:37

♦♦♦♦♦♦♦

" Всичко Ми е предадено от Отца Ми; и освен Отец, никой не знае Кой е Синът; и никой не знае Кой е Отец, освен Синът и оня, комуто Синът би благоволил да Го открие."Лука 10:22

♦♦♦♦♦♦♦

♦“ВСИЧКО, КОЕТО СЪЩЕСТВУВА, СЪЩЕСТВУВА В БОГА; и извън Бога нищо не може нито да съществува, нито да бъде разбрано.”

♦♦♦♦♦♦♦

" В началото бе Словото; и Словото беше у Бога; и Словото бе Бог. То в начало беше у Бога. Всичко това чрез Него стана; и без Него не е ставало нищо от това, което е станало." Йоан 1:1-3

♦♦♦♦♦♦♦

" Защото всичко е от Него, чрез Него и за Него. Нему да бъде слава до векове. Амин."Римляни 14:36

♦♦♦♦♦♦♦

♦ “ВСИЧКИ НЕЩА СЪЩЕСТВУВАТ В БОГА; всичко се случва само според законите на безкрайната природа на Бога и следва от необходимостта на Божията същност. Поради това по никакъв начин не може да се твърди, че Бог търпи въздействие от някое друго нещо извън Себе Си.”

♦♦♦♦♦♦♦

" Да, преди да е имало време, Аз съм; И няма кой да избавя от ръката Ми; Аз действувам, и кой ще Ми попречи?" Исая 43:13

♦♦♦♦♦♦♦

"Господ прави всичко що Му е угодно На небето и на земята, в моретата и във всичките бездни." Псалми 135:6

♦♦♦♦♦♦♦

♦ „ВЕЧНАТА БОЖИЯ МЪДРОСТ СЕ Е ПРОЯВИЛА във всичките неща, особено в човешкия дух, и най-вече в Исус."

♦♦♦♦♦♦♦

" Защото Отец благоволи да всели в Него съвършената пълнота" Колосяни 1:19

♦♦♦♦♦♦♦

" Защото в Него обитава телесно всичката пълнота на Божеството" Колосяни 2:9

♦♦♦♦♦♦♦

" Всичко Ми е предадено от Отца Ми; и, освен Отца, никой не познава Сина; нито познава някой Отца, освен Синът и оня, комуто Синът би благоволил да Го открие." Матей 11:27

♦♦♦♦♦♦♦

” Никой, кога да е, не е видял Бога; Единородният Син, който е в лоното на Отца, Той Го изяви." Йоан 1:18

♦♦♦♦♦♦♦

"Всичките народи са нищо пред Него, Считат се пред Него за по-малко от нищо, да! за празнота." Иса 40:17

♦♦♦♦♦♦♦

♦"НАДМЕННОСТ Е ПОРАДИ ЛЮБОВ КЪМ СЕБЕ СИ, човек да има по-високо мнение за себе си, отколкото подобава."

♦♦♦♦♦♦♦

" Защото, ако някой мисли себе си да е нещо, като не е нищо, той мами себе си." Галатяни 6:3

♦♦♦♦♦♦♦

♦"ЗАВИСТТА Е ОМРАЗА, доколкото тя така въздейства върху човека, че той се наскърбява от щастието на другия, и напротив радва се на неговото нещастие.

♦♦♦♦♦♦♦

♦ЗАВИСТТА Е ИЗТОЧНИК на гордост и ако се поддържа в сърцето, ще доведе до омраза и възможно отмъщение и убийство.

♦♦♦♦♦♦♦

♦"МАЛОДУШЕН Е ОНЗИ, който знае какво решение да вземе, за да направи добро или да попречи на нещо зло, но не го прави.

♦♦♦♦♦♦♦




Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kraszah
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1080796
Постинги: 1121
Коментари: 19
Гласове: 716
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930