Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.08.2017 20:30 - Tрите филтъра на Сократ.
Автор: jokera Категория: Туризъм   
Прочетен: 1077 Коментари: 1 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Tрите филтъра на Сократ.

Великият древногръцки философ Сократ срещнал свой познат докато минавал през пазара.

– Имам да ти кажа нещо много важно – го заприказвал човекът – става въпрос за един твой добър приятел.

– Това е чудесно, но не ми казвай все още. Аз прекарвам цялата информация, която получавам, през три филтъра, за да съм сигурен, че действително искам да я знам. Първият филтър е ИСТИНАТА. Това, което искаш да ми кажеш, видял ли си го лично с очите си?

– Ъъъ, всъщност го чух от един човек, но на него може да му се вярва.

– Добре, но това не минава първия ми тест, тъй като не знаеш дали е истина. Вторият филтър е на ДОБРОТАТА. Това, което искаш да ми кажеш за моя приятел, добро ли е?

– Не съвсем, но…

Сократ го прекъснал:

– Значи искаш да ми кажеш нещо лошо за мой приятел, което даже не знаеш дали е вярно. Третият филтър е ПОЛЗАТА. Онова, което искаш да ми кажеш, ще ми бъде ли полезно по някакъв начин?

– Не мисля. Просто исках да ти го споделя.

– Ами тогава, след като информацията ти не е ясно дали е вярна, не е добра и не ми носи никаква полза, моля те, не ми я казвай, не искам да я научавам.

 



Тагове:   Сократ,   притча,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lexparsy - МНОГО ПОЛЕЗНО!!!
29.08.2017 22:24
за тези от blog, които се изказват неадекватно и водят диалози в чужди постинги...
те само са чували за Сократ, но ще го цитират смело, ако са го прочели цитиран :-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: jokera
Категория: Туризъм
Прочетен: 3698592
Постинги: 346
Коментари: 1374
Гласове: 3078
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031