Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.01.2021 05:59 - Екстремен туризъм - Skippers Canyon Road
Автор: jokera Категория: Туризъм   
Прочетен: 895 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 26.01.2021 06:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Skippers Canyon Road (Нова Зеландия) Местоположение: Нова Зеландия

image


  Дължина: 16,5 мили (26,5 километра) Опасности: Неасфалтиран, необезопасен, без мантинели, покрай тесни и стръмни скали и пропасти. Пътят е създаден, когато Skippers Canyon се превръща в популярна зона за добив на злато и нуждата от по-безопасен достъп до него се увеличила. Изключително опасен все още и днес (отнема стотици човешки животи всяка година), той е далеч по-безопасен от оригиналното трасе което са ползвали миньорите в началото на златната треска. Отнема седем години, за да издълбаят този великолепен и плашещ път през скалите. Завършен е през 1890 г. , но много отсечки от пътя остават същите и днес, както тогава. Skippers Canyon Road: опасен и тесен е предизвикателство дори и за опитните шофьори.


image
  Skippers Canyon Road, разположен в югозападната част на Южния остров на Нова Зеландия, днес е един от най-известните живописни пътища на Нова Зеландия и невероятно страшен и плашещ. Днес е популярна дестинация за любителите на силните преживявания, които разглеждат Куинстаун и околностите му. Това неописуемо и опасно живописно дефиле, обхваща около 26 километра (16.5 мили). Кратък поглед върху историята, която се крие зад тази невероятна сила на природата. Златната треска в Нова Зеландия. Каньонът и близкият Skippers Point са кръстени на „шкипер” Малкълм Дънкан, Северна Ирландия, спечелил прозвището си „Skipper” след работа на поредица от американски кораби. Дънкан е част от миньорския наплив, който се е случил в района на Отаго на Южния остров, откривайки злато в каньона през 1862 г. Тази златна треска всъщност започва не много далеч от Skippers Canyon, в това, което сега е известно като Arthur’s Point. През ноември 1862 г. Томас Артър и Хари Редферн успяват да добият приблизително четири унции (28,3 грама) злато в рамките на три часа, без да крият тайната на добива си. Миньорите започват да се стичат в региона и скоро след това река Шотовер (вътре в каньона на Скипърс) стана известна като най-богатата река в света. Достоверността на това твърдение обаче е трудно да се потвърди, тъй като няма никакви официални записи за това колко злато е намерено.

image
  Основни характеристики на Skippers Canyon След като започват да намират първите късчета злато, миньорите започват да изследват Каньона на Skippers в неговата цялост: нагоре по течението, над различните планини и хълмове, около безкрайни хълмове и вътре в стръмни стени с клисури. Не отнема много време на двама миньори от Маори, Дан Елисън (известен още като Раниера Ерихана) и Хакария Маероа, да открият 25 паунда (300 унции) злато в район, който стана известен като Маори Пойнт.

image


С тази значителна находка идва създаването на малко селище, наречено Чарлстаун, в което се наблюдава бум на населението от приблизително 1000 души преди 1864 г. След като златото намалява броят на обитателите намалява до около 400. Сега всичко, което е останало от Чарлстън са само няколко руини. Освен река Шотовер, Skippers Creek, по-късно преименувана на Skippers Point, също е невероятно популярна дестинация за добив на злато до около 1900 година. Homestead на станция Mount Aurum, кръстена на планина в околността, е създадена за настаняване на преминаващите миньори. Подобно на Чарлстаун, Skippers Point преживява временен бум на населението от около 1000 души, които от своя страна остават около 200 в края на златната треска през 1864 г. За разлика от Чарлстаун обаче, тук все още могат да бъдат открити характерни отличителни следи на златната треска и днес: включително и замърсения басейн, чифликът на гара Aurum Station, училището Skippers и местното гробище. Skippers Road и Skippers Bridge са популярно дестинация на района, както в миналото така и днес.
image

 Пътеката до каньона на Skippers е оформена, докато миньорите пътуват пеша или с конете си, но те са невероятно стръмни и изключително опасни за пътуване. Търсенията за подходяща точка за достъп продължават да нарастват и районът е проучен за да започне изграждането на Skippers Road през 1883 г. Четирима изпълнители са натоварени да завършат работата за период от седем години.
image

В днешно време много участъци от пътя все още остават непроменени. Междувременно най-безопасният начин за преминаване към каньона беше през висящ мост. Работата по оригиналния мост, който пресича река Шотовер на около шест метра (19,7 фута) над водата, започва още през 1866 г. Податливостта на структурата към наводнение води до нейната подмяна през 1871. С наближаването на Skippers Road се правят планове. да преустрои моста за трети път - проект, започнал през 1898 г. и завършен едва до края на златната треска, през 1901 г.
image

Районът в днешно време Каньонът и река Шотовер сега са се превърнали в задължителна дестинация за хора търсещите екстремни и силни усещания. Районът се използва предимно за джет лодки, рафтинг и каньонинг. Skippers Road също е хит сред онези, които пътуват около Южния остров, въпреки факта, че маршрутът се счита за един от най-опасните в света. Пътят също е обявен за защитен исторически обект от Heritage New Zealand. Мостът на Skippers се е превърнал в основна атракция за посетителите на Skippers Canyon - забележителната му височина, от 100 метра (328,1 фута) над реката, го е превърнала в изключителна забележителност.
          


                          image 




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: jokera
Категория: Туризъм
Прочетен: 3710034
Постинги: 347
Коментари: 1376
Гласове: 3078
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930